روزنوشت مسعود فاطمی

توصیه ها ، تجارب ، دلنوشته ها و .. که مسعود فاطمی مینویسد

روزنوشت مسعود فاطمی

توصیه ها ، تجارب ، دلنوشته ها و .. که مسعود فاطمی مینویسد

من چگونه از توییتر استفاده می‌کنم؟

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۳۴ ب.ظ
روز وبلاگ‌نویسی امسال کمی در بلاگستان فارسی جابه‌جا شد. امسال شاهد فعالیت کمتر وبلاگ‌نویسان در پوشش این مسئله بودیم و البته نمی‌توان مسئله مشغله کاری خیلی از وبلاگ‌نویسان را نادیده‌ گرفت و گفت که شما باید پوشش بدهید و امسال این عبارات.
به طور مثال من خودم امسال نتوانستم این مسئله را پوشش بدهم یا حتی در مورد چیز خاصی بنویسم. راستش را بخواهید فعلا زندگی کمی دشوار‌تر از گذشته شده‌ است و نمی‌توان خیلی به کارهای حاشیه پرداخت.

آرش زاد٬ امروز در وبلاگش به یاد بازی‌های وبلاگی قدیم موضوعی را مطرح کرد که باز هم وبلاگ‌نویسان مثل قبل در مورد یک موضوع بنویسند و یک قطار وبلاگی به یاد گذشته شکل بگیرد. در همین راستا من هم وارد این بازی شدم٬ اما ترجیح دادم که در وبلاگ شخصی خودم (اینجا) این مطلب را بنویسم تا در یک‌ ادمین

حالا٬ من چگونه از توییتر استفاده می‌کنم؟

راستش را بخواهید توییتر برای من از یک شبکه اجتماعی فراتر رفته‌است. من در توییتر دوستان فراوانی پیدا کرده‌ام٬ خیلی از روابطم تحت‌الشعاع توییتر و اینترکشن‌های توییتری بنا شده است. به همین جهت٬ سعی می‌کنم افرادی را که دنبال می‌کنم را بخوانم و توییت‌هایشان را از دست ندهم.
من هر روز صبح٬ حدود ساعت ۷:۳۰ که از خواب بیدار می‌شوم٬ سری به توییتر٬ فیس‌بوک و اینستاگرم می‌زنم تا توییت‌ها و استاتوس‌های دوستانم را از دست ندهم٬ این فرایند همزمان با فیدخوانی و صبحانه انجام می‌شود. پس از آن٬ ساعت کاری‌ام شروع می‌شود و تا حدود ساعت ۱۱ دست به شبکه‌های اجتماعی نمی‌زنم٬ در یک بریک ۱۵ دقیقه‌ای بعد از حدود ۲-۳ ساعت کار مفید٬ کمی توییت می‌کنم و پس از آن مجدد به کارم باز می‌گردم و پس از پایان ساعت کاری‌ام و با توجه به این که فعلا درس و مدرسه ندارم به کارهای مورد علاقه‌ام می‌رسم.
زمان‌هایی که در اتاقم هستم از Twitter for Mac برای فعالیت‌های شخصی‌ام و از اپلیکیشن TweetDeck برای مدیریت دیگر اکانت‌های توییترمان استفاده می‌کنم.
در خارج از منزل هم که Twitter for Android را ترجیح می‌دهم و از آن بر روی تبلت و موبایلم استفاده می‌کنم.

یک نکته در مورد روز وبلاگ‌نویسی:

راستی٬ در مورد روز وبلاگ‌نویسی کمی فکر کردم و ایده‌ای به ذهنم آمد. می‌خواهم از این به بعد در یک پست وبلاگ هر هفته مطالب خوبی که در وبلاگستان فارسی مشاهده می‌کنم را لینک کنم. شاید این حرکت باعث شد که برخی از وبلاگ‌های فارسی با کمک هرچند کوچک ما فعال‌تر شوند و بیشتر بنویسند.
البته این حرکت را دوست خوبم٬ علی نعمتی در وبلاگ گزاره‌ها برای مدت طولانی‌ای انجام می‌دهد و راستش را بخواهید همیشه به برنامه‌ریزی‌اش برای این مسئله غبطه می‌خورم :)

من هم لیست مطالب نوشته‌شده در این رابطه را در حد توانم در همین زیر لیست می‌کنم:

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۳۴ ب.ظ
  • مسعود فاطمی

نظرات (۱)

  • مهدی دستمرد
  • خیلی کار جالب و زیبایی بود :)
    و وصفت هم از کار روزانت خیلی روان بود ، بطوری که من تونستم تو ذهنم تصور کنمش !
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">